Tento víkend pokračuje seriál WRC jedinou tohtoročnou súťažou na snehu. Aj keď sa jazdci sťažujú, že ho je tento rok trochu menej a vykukuje štrk, neoddeliteľnou súčasťou rally na snehu sú pneumatiky s hrotmi, takzvané "Studded Tyres". Tento rok má WRC iba jedného dodávateľa pneumatík - značku Pirelli. Tá pre Švédsko poskytla pneumatiku Sottozero 145/85 R16. Na rozdiel od minulých rokov tak tímy nemajú možnosť voliť s rôznych dĺžok hrotov, šírky či tvrdosti zmesí.
Sottozero má po obvode 400 kovových hrotov s dĺžkou 2cm, na konci ktorých je volfrám. Hroty trčia z pneumatiky iba 7mm, zvyšok drží pod povrchom plášťa. Ten je celý užšej konštrukcie, čo napomáha stabilite na snehu - auto má tak lepší kontakt zo snehovým povrchom (do ktorého sa tak lepšie "ponorí"). Rovnako ako pri všetkých pneumatikách pre rok 2008, aj tých pre asfalt a šotolinu, pneumatika nemá tzv. šlahanú penu umožnujúcu pokračovať aj po defekte (pri sériových autách je obdobou systém run-flat napr. pri BMW). Ten je pre sezónu 2008 zakázaný pravidlami.
1 komentár:
A len tak mimochodom, pokiaľ by ste chceli niečo podobné skúsiť v zime na normálnej ceste so svojím autom, zabudnite. U nás sú hroty zakázané.
Zverejnenie komentára