Tohtoročné predikcie začneme dvoma najsilnejšími tímami z vlaňajška. Už vopred treba povedať, že budú zrejme patriť k najlepším aj v roku 2009, i keď predsezónne testy môžu hovoriť inou rečou.
McLaren Mercedes
Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen Úradujúci majster sveta po boku s Fínom, ktorý za jeho výkonmi značne zaostáva. Kovalainen nebol zďaleka tak rýchly a taktiež viac krát nedokončil preteky. Jeho vlaňajšie siedme miesto v šampionáte, až za jazdcami BMW a Alonsom je jednoznačným sklamaním, obzvlášť pri porovnaní techniky ktorou disponoval. Treba priznať, že Hamilton mal oproti nemu výhodu - v McLarene pôsobí o rok dlhšie ako Heikki. Ten bude musieť tento rok zabrať, pretože ak sa mu nepodarí posilniť svoju pozíciu v tíme, môže byť vymenený, či získať status celokariérneho nosiča vody silnejším.
Hamilton získal očakávaný a zaslúžený titul už vo svojej druhej sezóne. McLaren jednoznačne preferoval práve jeho a vyhol sa tak vnútorným rozporom ako v roku 2007 (stále zastávam názor, že to bola chyba McLarenu, nie Alonsa). Avšak ešte stále robil niekoľko zbytočných chýb, vďaka prehnanej agresivite (vytlačenie Webbera v Monze, súboj s Timo Glockom). Možno aj preto musel tŕpnuť do poslednej zatáčky v Brazílii, či nakoniec titul predsa len získa. Väčší pokoj a rozvaha niekedy môžu len pomôcť.
Veľkou zmenou je odchod Rona Dennisa z vedúcej pozície v tíme. Myslím si, že pozitívnou. Ron Dennis sa nepodielal na vývoji auta, strata know-how pri vývoji v tomto prípade nehrozí. Martin Whitmarsh je pri tíme dostatočne dlho, aby prevzal vedenie bez strachu o budúcnosť tímu. Navyše by možno už minulé situácie z manažérskej pozície riešil inak (lepšie) než to robil Dennis (spomínaný konflikt s Alonsom (Montoyom, Wurtzom, Paffetom v minulosti) špionážna aféra a iné). Taktiež sa dá predpokladať uvoľnenie napätých vzťahov s FIA, čiže aj menej podivne vyzerajúcich penalizácií.
Vždy pred piatkovými tréningami sa upozorňuje, že o veľkých veciach nevypovedajú. O predsezónnych testoch to platí niekoľkonásobne, nakoľko každý tím v daný moment môže testovať niečo iné ako konkurencia. Určite však treba spomenúť, že McLaren sa takmer vždy objavoval v najpomalšej tretine. To spôsobilo menší šok. Ak aj začiatok bude zlý, tím akým je McLaren by sa mal vypracovať za pár VC na najvyššie priečky. Chýbať však môže skúsený jazdec pri vývoji, o potenciáli Hamiltona či Kovalainena pri skúšaní vhodného nastavenia si v porovnaní napríklad s Fernandom Alonsom dovolím pochybovať, o tom však viac pri predstavovaní si Renaultu.
Ak chcete, komentujete článok klikom na komentáre
Hamilton získal očakávaný a zaslúžený titul už vo svojej druhej sezóne. McLaren jednoznačne preferoval práve jeho a vyhol sa tak vnútorným rozporom ako v roku 2007 (stále zastávam názor, že to bola chyba McLarenu, nie Alonsa). Avšak ešte stále robil niekoľko zbytočných chýb, vďaka prehnanej agresivite (vytlačenie Webbera v Monze, súboj s Timo Glockom). Možno aj preto musel tŕpnuť do poslednej zatáčky v Brazílii, či nakoniec titul predsa len získa. Väčší pokoj a rozvaha niekedy môžu len pomôcť.
Veľkou zmenou je odchod Rona Dennisa z vedúcej pozície v tíme. Myslím si, že pozitívnou. Ron Dennis sa nepodielal na vývoji auta, strata know-how pri vývoji v tomto prípade nehrozí. Martin Whitmarsh je pri tíme dostatočne dlho, aby prevzal vedenie bez strachu o budúcnosť tímu. Navyše by možno už minulé situácie z manažérskej pozície riešil inak (lepšie) než to robil Dennis (spomínaný konflikt s Alonsom (Montoyom, Wurtzom, Paffetom v minulosti) špionážna aféra a iné). Taktiež sa dá predpokladať uvoľnenie napätých vzťahov s FIA, čiže aj menej podivne vyzerajúcich penalizácií.
Mercedes bude v novom roku dodávať motory aj tímom Force India a Brawn GP.
Vždy pred piatkovými tréningami sa upozorňuje, že o veľkých veciach nevypovedajú. O predsezónnych testoch to platí niekoľkonásobne, nakoľko každý tím v daný moment môže testovať niečo iné ako konkurencia. Určite však treba spomenúť, že McLaren sa takmer vždy objavoval v najpomalšej tretine. To spôsobilo menší šok. Ak aj začiatok bude zlý, tím akým je McLaren by sa mal vypracovať za pár VC na najvyššie priečky. Chýbať však môže skúsený jazdec pri vývoji, o potenciáli Hamiltona či Kovalainena pri skúšaní vhodného nastavenia si v porovnaní napríklad s Fernandom Alonsom dovolím pochybovať, o tom však viac pri predstavovaní si Renaultu.
Ak chcete, komentujete článok klikom na komentáre
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára