Nie je to tak dávno (aj vďaka nahustenému programu série IndyCar, keď posledných 5 podnikov sezóny odjazdíme v šiestich týždňoch), čo Dario Franchitti ešte viedol priebežné bodové hodnotenie. Od 3. závodu v Motegi až po 10. v Mid-Ohio sa do TOP 3 nezmestil len raz, štvrtým miestom na Texas Motor Speedway. Získal aj prestížne víťazstvo v upršanom Indianapolis 500 a bol najväčším favoritom na zisk titulu šampióna IndyCar série.
Potom však prišla rada za sebou idúcich nešťastných náhod či dokonca jazdeckých skratov, tak netipických pre jazdca Dariovho formátu.
Potom však prišla rada za sebou idúcich nešťastných náhod či dokonca jazdeckých skratov, tak netipických pre jazdca Dariovho formátu.
Dario vo vzduchu časť prvá
Dario vo vzduchu časť druhá
Všetko začalo v Michigane keď sa Franchitti dostal až moc blízko k Danovi Wheldonovi a obidvaja sa dotkli kolesami. Ako to už pri open wheel sériách býva, nasledovalo nevyhnutné - vymrštenie monopostu do vzduchu... Dario pristál na Michiganskom ovále dolu hlavov, aby doňho vzápätí narazil jeho najväčší konkurent v boji o titul Scott Dixon a Dario si celý proces aj s opätovným pristátím na hlave zopakoval (veď jeden premet s Dallarou je málo, hoci vtedy ešte netušil že bude málo aj dvakrát). Z hrôzostrašnej nehody vyviazol v poriadku, rovnako ako ďalších 6 jazdcov zapletených v nehode. Dixon mohol na otázku či je v poriadku iba odpovedať mechanikom do boxov "Trafil moju hlavu.." a neskôr ukazovať stopy po pneumatike na svojej helme.
Dario vo vzduchu časť druhá
Týždeň prešiel ako voda a už sme závodili na Kentucky Speedway. Závod pre Franchittiho nevyzeral vôbec zle, všetko sa ale pokazilo pri posledných zastávkach v boxoch, keď na rýchlostný limit v pit lane začal spomalovať o niečo neskôr ako jeho súperi a aby nezostrelili svoju tímovú kolegiňu Danicu Patrick, zostrelil radšej plastový kužeľ. Odnieslo si to však jeho predné krídlo a rýchlosť samotnej zastávky, pri ktorej mali mechanici viac práce. Vrátil sa až do stredu poľa a v posledných jedenástich kolách chcel svoju pozíciu vylepšiť, zvlášť keď Dixon jazdil druhý. Možno aj prílišné sústredenie na postup dopredu spôsobilo, že Dario tlačil na plyn aj po odmávaní závodu šachovnicovou vlajkou, keď Kosuke Matsuura už zvolnil. Naviac tímové rádio sa ozvalo 5 kôl pred koncom, ale pri prejazde do posledného kola mlčalo. To, že je po závode mu oznámili až v momente, keď už znova nemal kontakt s oválom...
Lietať dvakrát v rozmedzí jedného týždňa je veľa (hlavne pokiaľ je to s monopostom IndyCar) aj na niekoho, kto má licenciu pilota a voľný čas si kráti lietaním s vrtulníkom. Naviac pre tím Andretti Green Racing to bolo už po štvrtý krát v tejto sezóne, čo bol ich pilot v závode dolu hlavou aspoň na moment. Dvakrát sa to podarilo aj Marcovi Andrettimu (Indianapolis a Watkins Glen). Na počudovanie bol Dario stále vedúcim mužom v bodovaní pilotov.
Dixon preberá vedenie v šampionáte
Franchitti o vedenie v šampionáte prišiel až na zatiaľ posledných pretekoch minulý týždeň na Infineon Raceway (klasický okruh). Tentokrát nelietal, ale problémom sa nevyhol. Tímový kolega Marco Andretti ho pri výjazde z boxov zavrel. Sám musel odstúpiť, Dario to odniesol poškodeným predným krídlom, vďaka čomu sa pred neho dostal Dixon a neskôr aj Castroneves. Franchitti skončil tretí, aj vďaka výdatnej pomoci Kanaana ktorý už ďalších súperov udržal za chrbtom a nepustil ich tak na Franchittiho.
Dixon sa týmto víťazstvom dostal na čelo šampionátu, pričom druhého Franchittiho delia len 4 body. Do konca ostávajú len dva závody, nasledujúci už túto nedeľu v Detroite. Ak sa chce Franchitti vrátiť na čelo priebežného hodnotenia, musí sa vyhýbať problémom (zvlášť zbytočným kontaktom s tímovými kolegami) a zostať nohami, vlastne kolesami na zemi...
Ostávajúce závody:
2. septembra - The Raceway at Belle Isle (Galaxie Sport 21:30 LIVE)
9. septembra - Chicagoland Speedway
2. septembra - The Raceway at Belle Isle (Galaxie Sport 21:30 LIVE)
9. septembra - Chicagoland Speedway
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára