Aktualizované 10.3. 2008
Jazdecké dvojice 2008:
Ferrari | ||
Kimi Räikkönen | Felipe Massa | |
BMW | ||
Nick Heidfeld | Robert Kubica | |
Renault | ||
Fernando Alonso | Nelson Piquet Jr. | |
Williams-Toyota | ||
Nico Rosberg | Kazuki Nakajima | |
Red Bull-Renault | ||
Mark Webber | David Coulthard | |
Toyota | ||
Jarno Trulli | Timo Glock | |
STR-Ferrari | ||
Sebastian Vettel | Sebastian Bourdais | |
Honda | ||
Jenson Button | Rubens Barrichello | |
Super Aguri-Honda | ||
Takuma Sato | Anthony Davidson | |
Force India (Spyker) | ||
Adrian Sutil | Giancarlo Fisichella | |
McLaren Mercedes | ||
Lewis Hamilton | Heikki Kovalainen | |
Ferrari
Červení budú obhajovať titul, ktorý na poslednú chvíľu zobrali McLarenu. Aj tento rok sú najväčšími favoritmi, narozdiel od McLarenu totiž nemali vnútorné problémy a narozdiel od Renaultu boli silný aj vlani. Felipe Massa sa pokúsi dotiahnuť na zatiaľ lepšieho tímového kolegu a zlepšiť svoje postavenie v tíme. Jeho slabinou boli preteky na vode, zákaz TC mu môže narobiť ďalšie problémy.
BMW
Vlani stabilne tretí najlepší tím, zostáva osvedčená dvojica pilotov Heidfeld/Kubica. Z trochou šťastia (alebo zaváhania najlepších) by mohli siahať na víťazstvá a doplniť špičkové tímy. Tím sa rok od roku zlepšuje.
Renault
Minulá sezóna bola oproti predošlým tragická, výkony Renaultu odniesol Fisichela, ktorý musel z tímu preč. Tento rok sa vracia Alonso, po boku bude mať ambiciózneho Piqueta Jr. Rozpory typu Alonso-Hamilton pod Flaviom Briatorem nehrozia. Návrat na najvyššie priečky po roku bude obtiažny, ale nie nemožný, posledné roky totiž platí, že tím v ktorom je Alonso dokáže vyhrávať. Jeho prestup v roku 2007 vytiahol z biedy aj McLaren. Piquet so skúsenosťami z GP2 bez trakčnej kontoroly može mať výhodu.
Williams
K Rosbergovi príde nováčik Nakajima, ktorý zaskakoval za Wurza už v poslednom preteku vlani. Výsledky budú zrejme v lepšej časti stredu poľa, spolu s Toyotou, Hondou a Red Bullmi.
Red Bull
S veteránom Coulthardom pokračuje skúsený Mark Webber. Tím by mohol bojovať o pozície s Williamsom. Od nástupu do kolotoča F1 progres tímu trochu stagnuje. Adrian Newey však postaví už druhé šasi, kde by mohol zúžitkovať svoje kvality. Vlani sa to nepodarilo.
Toyota
Tím mal pri nástupe do F1 veľké ambície, naplniť sa ich však nepodarilo - na konte víťazstiev svieti veľká 0. A to je pri rozpočte a postavení Toyoty na globálnom trhu s automobilmi nepriaznivá reklama. Ak tím tento rok nezačne pravidelne bodovať a atakovať pódium (víťazstvá sú utópiou) môže byť ďalšie účinkovanie Toyoty v F1 nepravdepodobné. Zvlášť keď divízia Toyoty Lexus plánuje vstup do DTM. Do tímu sa pridá šampión GP2 Timo Glock (u neho je možnosť rovnakej výhody ako pri Piquetovi).
Toro Rosso
Na tento tím buďe upriamená obrovská pozornosť. Nie preto, že by sa od tímu očakávali víťazstvá, ale preto, že k Vettelovi zlákal obrovskú hviezdu motoristického sveta - Sebastiana Bourdaisa. Francúz bude mať ťažkú pozíciu. Zo suverénne najlepšieho tímu v ChampCar prechádza do priemerného Toro Rosso v F1. Bude teda musieť na čas prestať myslieť na víťazstvá a zbierať skúsenosti. Cieľom bude prekonať tímového kolegu a predviesť pár dobrých súbojov na trati. Možno skončiť na bodoch. Ak sa mu to podarí, na rok 2009 po ňom takmer určite siahne jeden z najlepších tímov. Bourdais má skúsenosti s riadením auta bez TC, naviac oproti chlapcom z GP2 oveľa výkonnejšieho a rýchlejšieho.
Honda
Ešte predvlani mohol tím konkurovať BMW, veď Button v upršanom Maďarsku dokázal vyhrať. Minulý rok sa však tím vo vývoji "ubral zlým smerom" a spadol do šedého priemeru. K tímu prišiel Ross Brown, ktorý sa ho v tejto sezóne pokúsi dostať na pozície z minulosti.
Super Aguri
Nad B tímom Hondy visí otáznik. Otázny bol aj samotný štart do sezóny, nakoniec však SA našlo sponzora a do Austrálie cestuje. Samotný tím nebol zlý, vlani dokázali Sato z Davidsonom porážať aj továrenskú Hondu. Možno to mu však láme väzy, pretože pre reklamnú politiku Hondy to nie je najlepšie.
Force India
Pretransformovaný Spyker. V tíme má nádejného Adriana Sutila, auto však bude zrejme veľmi slabé. To, že k tímu prišiel Giancarlo Fisichela je len jeho posledný pokus pokračovať v kariére a zostať v F1. Pre Fisica to zrejme bude posledná sezóna v F1. A Force India? Bude sa potácať na konci poľa...
McLaren
Aj napriek špionážnej kauze dokázal McLaren bojovať o titul do posledných pretekov. Môže tomu tak byť aj tento rok, zvlášť ak v tíme zostal Lewis Hamilton. Odišiel však Alonso, ktorý bol (odhliadnuc od vnútorných vzťahov v tíme) výraznou podporov vo vývoji. Problémy sú aj okolo Rona Dennisa, špekulovalo sa o jeho odchode. Každopádne minuloročné problémy so zvládaním pilotov (rovnako na strane Hamiltona aj Alonsa, predtým nezvládnutý vzťah s J.P. Montoyom) a to, že zamestnanci vynášajú papiere ku konkurencii, svedčí o tom, že riaditeľ tímu nerobí svoju prácu tak, ako by mal. K tímu sa pridá Nico Rosberg. Kým bol vo Williamse, ľudia okolo neho vraveli, že ak by mal rovnaké auto ako Hamilton, bol by rovnako rýchly. Teraz má šancu to dokázať. Osobne by som si však na to nestavil...
Tím/dátum oficiálneho predstavnia:Červení budú obhajovať titul, ktorý na poslednú chvíľu zobrali McLarenu. Aj tento rok sú najväčšími favoritmi, narozdiel od McLarenu totiž nemali vnútorné problémy a narozdiel od Renaultu boli silný aj vlani. Felipe Massa sa pokúsi dotiahnuť na zatiaľ lepšieho tímového kolegu a zlepšiť svoje postavenie v tíme. Jeho slabinou boli preteky na vode, zákaz TC mu môže narobiť ďalšie problémy.
BMW
Vlani stabilne tretí najlepší tím, zostáva osvedčená dvojica pilotov Heidfeld/Kubica. Z trochou šťastia (alebo zaváhania najlepších) by mohli siahať na víťazstvá a doplniť špičkové tímy. Tím sa rok od roku zlepšuje.
Renault
Minulá sezóna bola oproti predošlým tragická, výkony Renaultu odniesol Fisichela, ktorý musel z tímu preč. Tento rok sa vracia Alonso, po boku bude mať ambiciózneho Piqueta Jr. Rozpory typu Alonso-Hamilton pod Flaviom Briatorem nehrozia. Návrat na najvyššie priečky po roku bude obtiažny, ale nie nemožný, posledné roky totiž platí, že tím v ktorom je Alonso dokáže vyhrávať. Jeho prestup v roku 2007 vytiahol z biedy aj McLaren. Piquet so skúsenosťami z GP2 bez trakčnej kontoroly može mať výhodu.
Williams
K Rosbergovi príde nováčik Nakajima, ktorý zaskakoval za Wurza už v poslednom preteku vlani. Výsledky budú zrejme v lepšej časti stredu poľa, spolu s Toyotou, Hondou a Red Bullmi.
Red Bull
S veteránom Coulthardom pokračuje skúsený Mark Webber. Tím by mohol bojovať o pozície s Williamsom. Od nástupu do kolotoča F1 progres tímu trochu stagnuje. Adrian Newey však postaví už druhé šasi, kde by mohol zúžitkovať svoje kvality. Vlani sa to nepodarilo.
Toyota
Tím mal pri nástupe do F1 veľké ambície, naplniť sa ich však nepodarilo - na konte víťazstiev svieti veľká 0. A to je pri rozpočte a postavení Toyoty na globálnom trhu s automobilmi nepriaznivá reklama. Ak tím tento rok nezačne pravidelne bodovať a atakovať pódium (víťazstvá sú utópiou) môže byť ďalšie účinkovanie Toyoty v F1 nepravdepodobné. Zvlášť keď divízia Toyoty Lexus plánuje vstup do DTM. Do tímu sa pridá šampión GP2 Timo Glock (u neho je možnosť rovnakej výhody ako pri Piquetovi).
Toro Rosso
Na tento tím buďe upriamená obrovská pozornosť. Nie preto, že by sa od tímu očakávali víťazstvá, ale preto, že k Vettelovi zlákal obrovskú hviezdu motoristického sveta - Sebastiana Bourdaisa. Francúz bude mať ťažkú pozíciu. Zo suverénne najlepšieho tímu v ChampCar prechádza do priemerného Toro Rosso v F1. Bude teda musieť na čas prestať myslieť na víťazstvá a zbierať skúsenosti. Cieľom bude prekonať tímového kolegu a predviesť pár dobrých súbojov na trati. Možno skončiť na bodoch. Ak sa mu to podarí, na rok 2009 po ňom takmer určite siahne jeden z najlepších tímov. Bourdais má skúsenosti s riadením auta bez TC, naviac oproti chlapcom z GP2 oveľa výkonnejšieho a rýchlejšieho.
Honda
Ešte predvlani mohol tím konkurovať BMW, veď Button v upršanom Maďarsku dokázal vyhrať. Minulý rok sa však tím vo vývoji "ubral zlým smerom" a spadol do šedého priemeru. K tímu prišiel Ross Brown, ktorý sa ho v tejto sezóne pokúsi dostať na pozície z minulosti.
Super Aguri
Nad B tímom Hondy visí otáznik. Otázny bol aj samotný štart do sezóny, nakoniec však SA našlo sponzora a do Austrálie cestuje. Samotný tím nebol zlý, vlani dokázali Sato z Davidsonom porážať aj továrenskú Hondu. Možno to mu však láme väzy, pretože pre reklamnú politiku Hondy to nie je najlepšie.
Force India
Pretransformovaný Spyker. V tíme má nádejného Adriana Sutila, auto však bude zrejme veľmi slabé. To, že k tímu prišiel Giancarlo Fisichela je len jeho posledný pokus pokračovať v kariére a zostať v F1. Pre Fisica to zrejme bude posledná sezóna v F1. A Force India? Bude sa potácať na konci poľa...
McLaren
Aj napriek špionážnej kauze dokázal McLaren bojovať o titul do posledných pretekov. Môže tomu tak byť aj tento rok, zvlášť ak v tíme zostal Lewis Hamilton. Odišiel však Alonso, ktorý bol (odhliadnuc od vnútorných vzťahov v tíme) výraznou podporov vo vývoji. Problémy sú aj okolo Rona Dennisa, špekulovalo sa o jeho odchode. Každopádne minuloročné problémy so zvládaním pilotov (rovnako na strane Hamiltona aj Alonsa, predtým nezvládnutý vzťah s J.P. Montoyom) a to, že zamestnanci vynášajú papiere ku konkurencii, svedčí o tom, že riaditeľ tímu nerobí svoju prácu tak, ako by mal. K tímu sa pridá Nico Rosberg. Kým bol vo Williamse, ľudia okolo neho vraveli, že ak by mal rovnaké auto ako Hamilton, bol by rovnako rýchly. Teraz má šancu to dokázať. Osobne by som si však na to nestavil...
Ferrari 6.1. 2008
McLaren 7.1. 2008
Toyota 10.1. 2008
BMW Sauber 14.1. 2008
Red Bull 16.1. 2008
Honda 29.1. 2008
Renault 31.1. 2008
Force India 7.2. 2008
Super Aguri 19.2. 2008
Williams
Toro Rosso 2/2008
2 komentáre:
Pekné! Prestupy budú zaujímavé..
imho, Roland Rodriguez nema nadej...
Zverejnenie komentára