Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

28. 10. 2007

Prevratný nočný závod F1? Vôbec nie..

Pred pár dňami bol potvrdený prvý nočný závod F1, ktorý sa uskutoční 28. septembra 2008. Tomuto potvrdeniu predchádzali rozsiahle debaty o možných bezpečnostných rizikách tohto závodu. Trať dlhú 5,067 km bude s 14 ľavými a 10 pravými zákrutami bude osvetľovať systém 1500 reflektorov so svietivosťou vyše 30 000 luxov. 70% okruhu bude tvorených z klasických komunikácií, ktoré sa v Singapurskom Marina Bay využívajú celoročne. Systém osvetlenia bude poháňať 24 generátorov, výpadky osvetlenia teda rozhodne nehrozia.

Traď v Singapure má profil typickej mestskej trate aké poznáme zo svetových sérií - s pravouhlými zatáčkami na konci dlhých roviniek. Mestská trať v Monaku je svojím charakterom odlišná, úzka a neposkytuje veľa možností na predbiehanie. Nie vždy musí platiť, že mestská trať = žiadne predbiehanie. Dúfajme, že Singapur bude toho dôkazom.

Satelitná mapa

Prvý nočný závod je často prezentovaný ako ako veľmi prevratná záležitosť. Áno, pre Formulu 1 to bude historicky prvý závod, inde sa ale aj v noci závodí už dávno. Seriál MotoGP bude budúcoročnú sezónu otvárať 1. nočným závodom 9. marca na okruhu v Katare (predbehnú tak F1). Americké série NASCAR, IndyCar a bývalá CART závodili a závodia v noci už roky. Jedná sa samozrejme o oválové závody, kde je technologicky menej náročné zabezpečiť dostatočné osvetlenie trate.
V roku 2006 sa ale druhý závod sezóny uskutočnil v noci na mestskej trati v Houstone. Môžme predpokladať že závod F1 v Singapure sa bude podmienkami a prostredím veľmi podobať na preteky v Houstone. Obidve trate sú totiž namotané v klasických uliciach. V Houstone nebol žiadny problém s bezpečnosťou ani s kvalitou osvetlenia, rozsiahle diskusie ohľadne možných rizík a problébov ešte pred potvrdeným pretekov v Singapure boli veľmi prehnané. Závodiť v noci na mestskej trati totiž ide - posuďťe sami:

ChampCar Houston 2006:





Ďalšie foto

Žiadne komentáre: