Pred pár dňami bol potvrdený prvý nočný závod F1, ktorý sa uskutoční 28. septembra 2008. Tomuto potvrdeniu predchádzali rozsiahle debaty o možných bezpečnostných rizikách tohto závodu. Trať dlhú 5,067 km bude s 14 ľavými a 10 pravými zákrutami bude osvetľovať systém 1500 reflektorov so svietivosťou vyše 30 000 luxov. 70% okruhu bude tvorených z klasických komunikácií, ktoré sa v Singapurskom Marina Bay využívajú celoročne. Systém osvetlenia bude poháňať 24 generátorov, výpadky osvetlenia teda rozhodne nehrozia.
Traď v Singapure má profil typickej mestskej trate aké poznáme zo svetových sérií - s pravouhlými zatáčkami na konci dlhých roviniek. Mestská trať v Monaku je svojím charakterom odlišná, úzka a neposkytuje veľa možností na predbiehanie. Nie vždy musí platiť, že mestská trať = žiadne predbiehanie. Dúfajme, že Singapur bude toho dôkazom.
Satelitná mapa
Prvý nočný závod je často prezentovaný ako ako veľmi prevratná záležitosť. Áno, pre Formulu 1 to bude historicky prvý závod, inde sa ale aj v noci závodí už dávno. Seriál MotoGP bude budúcoročnú sezónu otvárať 1. nočným závodom 9. marca na okruhu v Katare (predbehnú tak F1). Americké série NASCAR, IndyCar a bývalá CART závodili a závodia v noci už roky. Jedná sa samozrejme o oválové závody, kde je technologicky menej náročné zabezpečiť dostatočné osvetlenie trate.
V roku 2006 sa ale druhý závod sezóny uskutočnil v noci na mestskej trati v Houstone. Môžme predpokladať že závod F1 v Singapure sa bude podmienkami a prostredím veľmi podobať na preteky v Houstone. Obidve trate sú totiž namotané v klasických uliciach. V Houstone nebol žiadny problém s bezpečnosťou ani s kvalitou osvetlenia, rozsiahle diskusie ohľadne možných rizík a problébov ešte pred potvrdeným pretekov v Singapure boli veľmi prehnané. Závodiť v noci na mestskej trati totiž ide - posuďťe sami:
ChampCar Houston 2006:
Prvý nočný závod je často prezentovaný ako ako veľmi prevratná záležitosť. Áno, pre Formulu 1 to bude historicky prvý závod, inde sa ale aj v noci závodí už dávno. Seriál MotoGP bude budúcoročnú sezónu otvárať 1. nočným závodom 9. marca na okruhu v Katare (predbehnú tak F1). Americké série NASCAR, IndyCar a bývalá CART závodili a závodia v noci už roky. Jedná sa samozrejme o oválové závody, kde je technologicky menej náročné zabezpečiť dostatočné osvetlenie trate.
V roku 2006 sa ale druhý závod sezóny uskutočnil v noci na mestskej trati v Houstone. Môžme predpokladať že závod F1 v Singapure sa bude podmienkami a prostredím veľmi podobať na preteky v Houstone. Obidve trate sú totiž namotané v klasických uliciach. V Houstone nebol žiadny problém s bezpečnosťou ani s kvalitou osvetlenia, rozsiahle diskusie ohľadne možných rizík a problébov ešte pred potvrdeným pretekov v Singapure boli veľmi prehnané. Závodiť v noci na mestskej trati totiž ide - posuďťe sami:
ChampCar Houston 2006:
Ďalšie foto
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára