Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

16. 3. 2008

VC Austrálie - review

McLaren: Hamilton (1.), Kovalainen (5.)
Hamilton odjazdil bezchybné preteky, nespravil žiadnu chybu. Po reštartoch za SC si dokázal postrážiť súperov. McLaren siahal za double, ale Kovalainenovi ho pokazil ďalší výjazd Safety Caru. Heikki siahal na štvrté miesto v závere pretekov, v súboji s Alonsom. Dokázal sa dostať pred neho, no hlúpou chybou (údajne si omylom stlačil speed limiter) ho trošičku trápnym spôsobom na rovinke kolo pred cieľom pustil späť pred seba.

BMW: Heidfeld (2.), Kubica (-)
Heidfeld zvolil perfektnú taktiku, ktorá ho zo šťastím (výjazdy SC) dostala na druhé miesto. Tím zrejme počítal, že na ňom príde Kubica, ktorý ho okupoval celú prvú časť pretekov. Roberta však za SC zozadu zostrelil nepozorný Nakajima a zničil mu preteky.
Williams: Rosberg (3.), Nakajima (6.)
Rosberg sa dokázal vyhnúť všetkým problémom (a že ich bolo, veď dokončilo iba šesť jazdcov!) a dokončil tretí. Williams tak ukázal dobrú formu a v priebehu sezóny môže byť nebezpečný pre súperov. Nakajima zostrelil Kubicu, (za čo si nesie penalizáciu do Malaizie) sám prišiel o predné krídlo. Treba povedať že zbytočne, pretože to bolo vo chvíli, keď jazdci krúžili pomalým tempom za SC. Dovtedy išiel slušne.
Renault: Alonso (4.), Piquet (-)
Alonsove štvrté miesto je úspech, treba zohľadniť že auto nie je najrýchlejšie. Ukázal, že 2 majstrovské tituli nemá náhodou. Dokázal využiť súboja pred sebou a s prehľadom sa dostal pred Kovalainena s oveľa rýchlejším McLarenom. Ten mu to síce 2 kolá pred koncom vrátil, ale neskôr spomínaným spôsobom chyboval a Alonso bol späť. Piqueta ťažko hodnotiť, pretože sa zaplietol do kolízie príliš skoro a nemohol sa naplno ukázať. Kvalifikačný výsledok bol však oproti Alonsovi tragický.
Toro Rosso: Bourdais (7.), Vettel (-)
Bourdais ukázal, že je superhviezdou v svetovom motoršporte. S Toro Rosso si išiel vo svojom vôbec prvom preteku v F1 pre fantastickú štvrtú priečku, čo bol ešte nedávno pre tento tím bláznivý sen. V závere mu však vypovedala službu technika. Napriek tomu vďaka veľkej "úmrtnosti" a diskvalifikácii Barrichella získal dva body. Vettel kolidoval v prvom kole.
Ferrari: Raikkonen (8.), Massa (-)
Veľmi, veľmi zlé preteky pre Ferrari. Massa sa roztočil na studených pneumatikách hneď v prvej zákrute pretekov (bez cudzieho zavinenia) a stratil predné krídlo, potom kolidoval s Coulthardom (tu mu vinu prikladať nemožno). Kolíziu z Davidom jeho auto zázračne prežilo (Red Bull mal od nepoškodeného stavu poriadne ďaleko) ale Massu nakoniec vyradil technický problém. Raikkonen sa pre problémy s technikou nedostal do poslednej časti kvalifikácie a štartoval až zozadu, v pretekoch sa dva-krát dostal mimo trať a nakoniec mu odišla technika. Sumár víkendu pre Ferrari: 3x technický problém, 3x jazdecká chyba. Takto sa bude titul obhajovať ťažko.
Toyota: Glock (-), Trulli (-)
Trulli bol zapletený v úvodnej nehode, Glock rozbil auto tiež, ale po vlastnej chybe. Ako nováčik má na ňu právo, dovtedy šiel veľmi dobre. Svoj potenciál zrejme ešte iba ukáže. Nehoda bola dosť tvrdá, Timo sa zdal byť značne otrasený.
Suber Aguri: Sato (-), Davidson (-)
Davidson odniesol nehodu v začiatku, Sato prevodovku svojho auta. Ich výkon ťažko hodnotiť.
Red Bull: Coulthard (-), Webber (-)
Webber rovnako skončil v nehode na začiatku, Coulthard kolidoval z Massom. Podľa mňa za ňu nesie o niečo väčší podiel viny. Po pretekoch pred novinármi vyletel na Massu. Ten mu odkázal nech si pozrie opakovaný záznam. Komisári hodnotili nehodu ako "racing incident".
Force India: Sutil (-), Fisichella (-)
Sutil pre technické problémy musel štartovať z boxov, nakoniec ho technika po ôsmych kolách zradila. Fisichella neprešiel prvé kolo.
Honda: Button (-), Barrichello (DSQ)
Button v nehode na začiatku, avšak Rubens Barrichello siahal po roku na body. Tím musel absolvovať zastávku počas SC, čím prijal trest stop&go. Barrichello si však nevšimol červené svetlo na konci pit lane, a následnou diskvalifikáciou pripravil tím o šieste miesto a body. Na jeho obranu treba dodať, že počas pit stopu lolipop man zdvihol lízatko skôr ako mal. Tým poslal Rubensa preč a mechanikov s tankovacím zariadením na zem. Rubensa to mohlo vyviesť z koncentrácie.
Nepochopím však, prečo tím Hondy neoznámil jazdcovi, že svieti na semafore červené svetlo a on musí zastaviť. V Honde predsa majú vysielačky a semafor môže sledovať hoc aj upratovačka - a dodávať informácie. Diskvalifikácii sa dalo ľahko zabrániť. Tím však ukázal, že výsledky môžu byť oveľa lepšie ako vlani.

1 komentár:

Peter povedal(a)...

si dovolim nesuhlasit s tvojim pohladom na incident massa-coulthard...ak mal niekto vacsi podiel na vine, tak rozhodne massa...a to z jedneho dovodu, narazil coultimu do boku monopostu, to znamena, v zatacke nebol na jeho urovni, cize nemal ani pravo stopy...na druhej strane, ak by coulti do neho nevrazil, mohli obaja pokracovat...i ked massa by aj tak nedosiel koli motoru :D felipe jednoducho prilis optimisticky vletel do zakruty, ked coulti uz zatacal, takze este raz opakujem, ze rozhodne vinim massu (bez ohladu na to, ze coulti je moj oblubenec...)