Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

6. 4. 2008

VC Bahrajnu - review

Ferrari: Massa (1), Raikkonen (2.),

Ferrari si konečne odviezlo double, ku ktorému mali blízko už minulú GP Malaizie. Massa tento raz dokázal nechybovať (už bolo načase) a potvrdil, že za ideálnych podmienok na trati dokáže vyhrávať - s autom ktoré má. Využil slabý štart Kubicu a zobral mu vedenie, ktoré až dokonca nepustil z rúk. Naviac dokázal poraziť aj Kimiho, čo sú body plus. Ten sa vďaka druhému miestu ujal vedenia v šampionáte.
BMW: Kubica (3.), Heidfeld (4.),
BMW potvrdilo, že sa závod od závodu zlepšuje. Možno už dokonca vystriedali McLaren na pozícii aktuálne druhého najlepšieho tímu v poli. Na víťazstvá však stále nemajú. Kubicovo poleposition (podporené výrazne nižším objemom paliva v nádrži pri kvalifikácii) vyšlo nazmar aj vďaka slabučkému štartu Roberta a následne ďalšej chybe (olej na trati) pustil pred seba aj Kimiho. BMW dokázali v prvom a poslednom stinte držať krok s Ferrari. Nepodarilo sa to však v druhom a to ich stlačilo dole. Ešte nedávno im však nestačili vôbec. Heidfeld štartoval šiesty (oproti tomu Kubica na pole), no v cieli oboch delilo len 3,5 sec. Možno by nabudúce stálo za to zariskovať s málo palivom do kvalifikácie aj pri Nickovi a skúsiť ho dotlačiť na poleposition. Pri skúsenejšom Nemcovi by mohol byť výsledok ešte lepší. BMW sa senzačne ujalo vedenia v pohári konštruktérov. Zásluhu na tom majú veľmi konzistentné výsledky, ktoré im vďaka jazdeckým chybám môže závidieť aj Ferrari či McLaren.
McLaren: Kovalainen (5.), Hamilton (13.),
Kovalainen mal dobrý štart, no prebrzdil pneumatiku, čo podľa jeho slov prinieslo vibrácie, ktoré ho sužovali až do prvých pitstopov. Forma McLarenu je slabšia ako by si určite priali. Napriek tomu sú Kovalainenove výsledky potešujúce, už 2x dokázal poraziť Hamiltona. Ten predviedol strašný výkon, pokazil štart (údajne zle nastavil voliče na volante). Potom zozadu zbytočne trafil Alonsa, čo ho stálo predné krídlo, zastávku na viac a pokazilo celé preteky. Skončil bez bodov, čo ho pri double Ferrari môže ešte v tejto sezóne veľmi mrzieť. Jeho posun zo zadných priečok dopredu bol minimálny.
Toyota: Trulli (6.), Glock (9.),
Opäť veľmi pekný výsledok, škoda že nebodoval aj Glock. Ten však dokázal v závere udržať za chrbtom Alonsa. Toyota robí neustále pokroky, uvidíme kam až to môže dotiahnuť.
Red Bull: Webber (7.), Coulthard (18.),
Webber dokázal bodovať, odjazdil pokojné preteky. To sa nedá povedať o Coulthardovi. Ten najprv dostal defekt a potom bojoval s Jensonom Buttonom. Súboj skončil podobne ako súboj DC - Massa v Austrálii, s tým rozdielom, že tentokrát sa Red Bull nerozpadol na kúsky. Snáď je tak koniec dohadom o krehkosti ich monopostov. DC za nehodu vinu priamo nenesie, avšak rovnako ako v Austrálii, ak by začal sledovať zrkadlá, mohol incidentu zabrániť. Pravda, bol vpredu a jednoznačne chyboval Button, takže DC "nikomu uhýbať nemusí", avšak takéto nehody ho stoja body. Menej tvrdohlavosti a viac predvídavosti k možným chybám ostatných pilotov by pomohlo k lepším výsledkom.
Williams: Rosberg (8.), Nakajima (14.)
Body od Rosberga sú, tím navnadený 3. miestom z bláznivého Albert Parku si musí zvykať, kde je ich miesto v poli medzi súpermi. Zrejme za normálnych okolností na viac nemajú. Nakajima prierný, po horšom štarte bol posun dopredu takmer nemožný (to potvrdil aj Hamilton).
Renault: Alonso (10.), Piquet (-)
Alonso musí byť trpezlivý, dokončovať pravidelne preteky a pracovať s testovacím tímom na postupnom (a zrejme dosť pomalom) vylepšovaní auta a sťahovaní konkurencie. Alonsa zozadu trafil Hamilton, akékoľvek špekulácie o "pasci" sú smiešne, plnú vinu za nehodu má Brit, čo potvrdili aj výsledky z telemetrie. Piquet mal problémy s prevodovkou, čo ho donútilo odstúpiť.
Honda: Barrichello (11.), Button (-),
Barrichello tentokrát dokončil a i keď to neboli body, z výsledku a progresu tímu bol spokojný. Naopak Button najprv poškodil voz pri štarte (dostal ranu zozadu), čo ho donútilo ísť do boxov. Neskôr dostihol Coultharda, bol však príliš rýchly a DCho zostrelil. Zapríčinil si tak odstúpenie z pretekov.
Force India: Fisichella (12.), Sutil (19.)
12. miesto Fisichellu je skvelé, dokazuje, že ešte vie závodiť. Zrejme aj jeho skúsenosti ťahajú Force India z konca výsledkovej listiny dopredu. Tím na body ešte nemá, už však nie je najhorším v poli ako bol Spyker, čo možno pred sezónou všetci nepredpokladali (vrátane mňa).
Toro Rosso:Bourdais (15.), Vettel (-),
Vettel nedokončil po kontakte na úvod pretekov, Bourdais odjazdil pokojné preteky, dokončil na rovnakej pozícii z akej štartoval. Dokončil a to je v jeho pozícii pozitívne.
Suber Aguri: Davidson (16.), Sato (17.)
Zatiaľ najpomalší tím, pozitívne je však, že ich technika drží a spoľahlivosť je slušná. To je však bohužiaľ všetko čo môžu predviesť.

Žiadne komentáre: