Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

28. 4. 2008

VC Španielska - review

Ferrari: Raikkonen (1), Massa (2.)

Rovnako ako minulé preteky získali double, tentokrát v opačnom poradí - úspešnejší bol Kimi Raikkonen. Obom pilotom Ferrari sa podaril štart. Kimi udržal poleposition a Felipe využil problémov Alonsa. Svoje miesta už až do konca nepustili. Výsledný odstup ostatných je skreslený výjazdmi Safety Caru. Na Ferrari v Španielsku nikto nemal.
McLaren: Hamilton (3.), Kovalainen(-)
Hamilton tretím miestom konečne napravil nepresvedčivé výkony z posledných VC. Po dlhšom čase sa taktiež McLarenu podarilo udržať za chrbtom BMW. Kovalainen doplatil zrejme na technickú závadu na ľavom prednom kolese, ktoré spôsobilo defekt pneumatiky a tvrdo havaroval. Jeho monopost zostal zakliesnený pod bariérou z pneumatík a traťovým maršálom chvíľu trvalo, kým ho na nosidlách dostali do nemocnice. Heikki však žiadne zranenia našťastie nemá a mal by byť pripravený nastúpiť už v Turecku. Vyhlásenie pre médiá o tom, čo sa vlastne stalo ešte nevydal. Nehoda bola podobná tej, akú absolvoval na Nurburgringu minulý rok v kvalifikácii Hamilton. Zaujímavosťou je, že na predných kolesách spravil McLaren počas testovania zmeny a do Španielska teda prišiel s novým krytom predných kolies... Či to však malo vplyv na kolaps ráfika sa asi od McLarenu nedozvieme.

Video z nehody
BMW: Kubica (4.), Heidfeld (9.)
Aj keď po Španielsku BMW stratilo vedenie v pohári konštruktérov, môžu byť aspoň napoly spokojný. Ich rýchlosť je totiž stále dobrá. V tlačovej správe sa Kubica raduje, že za víťazom zaostali iba o 5sec, myslím si však, že ak by na trať nevyšiel Safety Car ich odstup by bol rovnako ako v prípade Kovalainena oveľa väčší. SC pokazil preteky Heidfeldovi. Počas žltej fázy totiž boli boxy uzavreté, Nick však pre palivo musel inak by ostal stáť s prázdnou nádržou. Vyslúžil si za to penalizáciu stop&go, nič sa však nedalo robiť. Aspoň neprešiel na červenú ako nedávno Rubens... Nicka môže mrzieť že nedosiahol na body, aj keď v stíhačke po penalizácii zdolal Fisichellu.
Red Bull: Webber (5.), Coulthard (12.)
Pochvala pre Webbera, kritika pre Coultharda. Mark znova dokázal bodovať, už tretí krát v rade. Po dvoch 7. miestach tentokrát priniesol do tímu výborné štyri body. Naopak Colthard, hoci mu znova nemožno pričítať, že by nehodu (tentokrát s Glockom) spôsobil, opäť nedokončil. Kritika preto, že DC skončil rovnakým spôsobom v 3 zo 4 doteraz odjazdených pretekov. Pokiaľ ho niekto skúšal obiehať, skončilo to 3-krát nehodou. V Austrálii s Massom, v Bahraine s Buttonom a v Španielsku s Glockom. Buď má DC neuveriteľnú smolu, že doň vždy niekto narazí, alebo nepoužíva spätné zrkadlá a vždy jazdca nemilosrdne zavrie... Ja sa prikláňam sa k 2. možnosti. Argumenty, že DC bol vo všetkých 3 prípadoch vpredu a mal právo voliť stopu sú síce pekné, ale v konečnom dôsledku tak nikdy nezabránil nehode (a ak by uhol tak mohol). Minimálne dvakrát ho to stálo bodované umiestnenie. Výsledkom je tak po štyroch pretekoch 8 bodov pre Webbera a veľká nula pre Coultharda. Je lepšie mať pilota ktorý bojuje o každý milimeter na trati, rozbíja krídla alebo pilota ktorý vie spraví miesto súperovi, no nosí pravidelne body?

Honda: Button (6.), Barrichello (-)
Button dokázal získať pre Hondu veľmi dôležité body, aj keď nevedno nakoľko mu pomohol malý počet áut v cieli. Barrichello prišiel v boxoch po kontakte s Fisichellom o predné krídlo a k mechanikom tak musel znova. Počas 1 kola na trati mu zvyšky krídla zakliesnené pod autom poškodili monopost natoľko, že neskôr musel odstúpiť.
Williams: Nakajima (7.), Rosberg (-)
Williams priniesol nový aerodynamický balíček a Nakajima s ním získal body. Aj zásluhou toho, že sa dokázal vyhnúť všetkým problémom. Rosberg odstúpil pre technické problémy.
Toyota: Truli (8.), Glock (11.)
Trulli vybojoval posledný bod. Mohlo ich však byť viac, ale tímu zlyhala komunikácia a Trulli išiel k mechanikom keď nemal. Glock bol v spomínanej nehode s Coulthardom, poškodil pri tom predné krídlo. To prerezalo Coulthardovu preumatiku.
Force India: Fisichella (10.), Sutil (19.)
Sutil kolidoval v prvom kole s Vettelom, chuť však tímu napravil aspoň Fisichella. 10. miesto je pekné, dlho za sebou dokázal držať jasne rýchlejšieho Heidfelda. Indický tím predvádza veľmi sympatické výkony, už to nie je pravidelne posledná priečka ako za čias Spykeru.
Suber Aguri: Sato (13.), Davidson (-)
Sato skončil posledný, aspoň však dokončil preteky. Zvádzal pekný súboj s Coulthardom, tím ho však upozornil že to nie je o body a Takuma zbytočne neriskoval poškodenie auta. Super Aguri to malo vďaka financiám nahnuté už zo štartom v Španielsku, v Turecku ich možno už neuvidíme. Rozhodne sa v stredu, či ich finančne podporí Honda. Davidson odstúpil z pretekov kvôli poškodenému chladiču.
Renault: Alonso (-.), Piquet (-)
V kvalifikácii obom jazdcom dali minimum paliva a Alonsa takmer vytlačili na poleposition. Cieľom zrejme bolo predviesť sa pred španielskymi fanúšikmi. Alonso nakoniec štartoval z 2. miesta. V zavádzacom kole však chyboval. Auto síce pred hodinami zachránil, no absolvoval krátky výlet po tráve. Nečistoty na pneumatikách tak mohli byť dôvodom prečo neudržal po štarte pozíciu. Aj po skorých zastávkach v boxoch (práve kvôli málo palivu) sa držal na tento rok pre Renault peknej 5. priečke. Neskôr mu zlyhal motor a musel odstúpiť. Tak či tak Renault ukázal že tento rok ešte nerezignoval a zmeny na aute fungujú ako tím sľuboval. Do konca roka za ešte môžu dotiahnuť na špičku. To Piquet sa moc nepredviedol. Najprv vyšiel mimo trať a neskôr skončil po nehode s Bourdaisom.
Toro Rosso:Bourdais (-., Vettel (-),
Katastrofálny víkend pre Toro Rosso. Obaja piloti skončili po v nehodách. V Turecku by však mohli dostať vylepšené monoposty a začať jazdiť lepšie výsledky. Uvidíme.

Žiadne komentáre: