Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

12. 5. 2008

11/5 VC Turecka - review

Ferrari: Massa (1.), Raikkonen (3.)
Ferrari opäť dokázalo dostať oba vozy na pódium. Zdá sa, že Massovi trať v Turecku skutočne sedí (3 víťazstvá v rade v posledných troch rokoch) a dáva tak zabudnúť na mizerné výkony z úvodu sezóny. Týmito pretekmi sa dokázal dostať už na druhé miesto v priebežnom hodnotení. Felipe zažil jediný kritický moment vo chvíli, keď sa pred neho dostal Hamilton v priamom súboji na trati, vďaka pochybnej taktike McLarenu sa však o víťazstvo nemusel obávať.
To Raikkonen mal viac práce. Na štarte musel výrazne povoliť z plynu, naviac mal ľahký kontakt s Kovalainenom. V závere tlačil na Hamiltona, na predbehnutie však nemal. Zaujímavé je, že zaťiaľ čo (všetky) ostatné tímy fungovali lepšie na tvrdých pneumatikách a povinný úsek na mäkkej zmesi sa snažili čo najviac skrátiť, u Ferrari to bolo presne naopak.

McLaren: Hamilton (2.), Kovalainen(12.)
Ešte raz, veľmi podivuhodná taktika McLarenu. Ten sa obával nasadenia mäkkej zmesi, preto zvolili taktiku troch zastávok. Vo chvíli keď sa Hamilton dostal pred Massu, to vyzeralo na možné víťazstvo, čas však odhalil jednu zastávku naviac a z posunu nahor nakoniec nebolo nič. Taktiku Kovalainena naviac poznačil kontakt s Kimim, keď dostal defekt a musel do boxov. V McLarene sú po Turecku síce nadšený, ja však úplne nechápem prečo.
Kovalainen štartoval z 2. miesta, skončil o desať nižšie a bez bodu. Hamilton sa prakticky neposunul nikam, oproti štartu získal iba jednu priečku - na úkor tímového kolegu. McLaren sa síce výkonovo posunul (už ich neporáža BMW, ako tomu bolo nedávno) a na víťazné Ferrari Massu stratil Lewis iba necelé 4 sekundy, avšak verím, že trochu agresívnejší prístup a väčšia dôvera v pneumatiky by im vyniesla víťazstvo. Nie je to prvý krát, čo McLaren volil alternatívnu stratégiu a nevyšla mu. Mimochodom, kedy naposledy vyhral pilot s tromi zastávkami v boxoch? Toto možno bola zbraň volakedy, v súčasnosti už veľmi dobre nefunguje...
BMW: Kubica (4.), Heidfeld (5.)
Aj keď ústup z priebežného vedenia v pohári konštruktérov a aj keď nedokázali opäť poraziť oba McLareny, stále podávajú veľmi stabilné výkony. Kubica bol 4. aj v minulej GP. Heidfeld sa dokázal výrazne posunúť z 9. miesta na štarte. Hlasy o tom, že ho Poliak v tíme začína porážať sú zatiaľ predčasné, skončili totiž tesne za sebou. Faktom ale je, že niekoľko posledných kvalifikácií, Nickovi moc nevyšlo. Možno je to ale aj vec taktiky, Kubica mal pri svojom nedávnom poleposition oveľa menej paliva ako tímový kolega. A vo výsledkoch v pretekoch medzi nimi takmer nie sú rozdiely.
Hovorí sa, že BMW by mohli sedieť pomalé trate. Takže žeby útok na lepšie priečky už nabudúce v Monaku?
Renault: Alonso (6.), Piquet (15.)
Alonso výborne, vzhľadom na pozíciu v akej technika Renaultu tento rok je. Tím musí stále svedomito pracovať a napredovať. Pochváliť však nemožno Piqueta, tento rok toho predviedol veľmi málo, na svojom konte nemá ešte ani bod. Opäť sa niekoľkokrát dostal mimo trať. Za zmienku stojí aj to, že sa mu nepodarilo postúpiť z prvej časti kvalifikácie. Naopak Alonso sa začína pravidelne dostávať do tej poslednej.
Red Bull: Webber (7.), Coulthard (9.)
Weber opäť na bodoch, už štvrtýkrát v rade! Tentokrát si zaslúži pochvalu aj David Coulthard, dokázal totiž priviesť auto v jednom kuse. Body mu unikli len ovlások. Red Bull išiel pokojný pretek, bez výraznejších súbojov, jazdci sa dokázali vyhnúť nebezpečným situáciám.
Rosberg (8.), Nakajima (-),Williams:
Rosberg vydrel posledný bod. Po štarte musel ísť mimo trať, ale potom sa dokázal vrátiť späť, ešte v prvom kole. Nakajima mal tentokrát smolu, na štarte dostal ranu zozadu, keď si naňho vyskočil Fisichella a prišiel o zadné krídlo. Auto už nešlo opraviť.

Toyota: Truli (10.), Glock (13.)
Tentokrát na body nedosiahli, Trulli nedokázal predbehnúť Coultharda, Glock Buttona. Preteky Toyote nevyšli podľa predstáv, ale aspoň došli do cieľa oba monoposty.
Honda: Button (11.), Barrichello (14.)
Aj druhá japonská autobobilka musí byť sklamaná. Button mal problémy s prednými pneumatikami, čo vyústilo do ďalších problémov, tentokrát s brzdami. Barrichello svoju rekordnú GP taktiež neoslávil dobre. Honde jednoducho chýbala rýchlosť.
Force India: Sutil (16.), Fisichella (-)
Fisichella spôsobil problém na štarte, keď si vyskočil na Nakajimu. Fisico vinu necíti, avšak aj keď mu voz vpredu skrížil cestu, brzdový pedál mu určite nezablokoval. S takýmito problémami musí v prvej zatáčke počítať. Sutil skončil 16.
Toro Rosso: Vettel (17), Bourdais (-)
Vettela zhodil dole problém s tankovacou hadicou v boxoch, do ktorých tak musel neplánovane ešte raz. Bourdais išiel dobre, neskôr však skončil v šmyku mimo trať, Podľa jeho vyjadrení, sa však na aute zlomilo zavesenie, čo by znamenalo, že to nebola jeho chyba.

Žiadne komentáre: