Vďaka za to, že Galaxie Sport vysiela preteky IndyCar Series. No občas sa stane, že niektoré preteky (napríklad tie posledné v Edmontone) proste vypustí. Bez akéhokoľvek oznamu na svojom webe, nehovoriac o niečom priamo vo vysielaní. Zrejme je dôležitejšie vysielať celú noc tú ich zmes športových správ, žánrových obrázkov a biopredpovede...
Veď v dnešnej dobe videorekordérov ani nie je tak dôležité, kedy televízia prenos do vysielania pustí (obvzlášť pri zámorských športoch, ktoré by u nás boli napr. o tretej ráno), ale hlavne aby boli odvysielané a divák sa k nim môže vrátiť kedy sa mu to hodí z domáceho DVD.
Každopádne keď prenos v "domácom" jazyku k dispozícii z akýchkoľvek dôvodov nie je a nechceme sa uspokojiť s tým, že sme ho proste prešvihli, je viacero ciest ako sa k nemu dostať z iných zdrojov - napríklad P2P sietí. Mimochodom, takto sa je možné dostať aj k prenosom z F1, takže tu zakrátko určite dám dokopy podrobný návod ako na to. Príspevkov s názvami "Kde zoženiem záznam z F1 na nete?" a podobne je po diskusiách nepreberné množstvo.
Ja som sa týmto spôsobom dostal nie len k posledným pretekom z Kanady, ale aj k tým z Iowy. Nezanedbateľnou výhodou je aj to, že v Amerike na ESPN, či ABC je rozšírené už aj HD rozlíšenie, takže video z internetu môže byť vo vyššom rozlíšení ako na Galaxii Sport (aj bez toho šumu, ktorý mi do káblu púšťa UPC, nevedno prečo), NASCAR dokonca vo FullHD. Ona aj kvalita komentáru, pokiaľ vám vyhovuje anglický jazyk, je niekde úplne inde. Povšimnite si, že komentátori stoja, aby lepšie videli na trať... (Ne)Chcel by som počuť duo Ďutka-Studenič niečo rozprávať postojačky. Ale možno ich podceňujem a prekrvenie by mierne pomohlo.
Každopádne vec na ktorú sa si na týchto prenosoch v zámorí všimol a chcem sa na ne zamerať, sú reklamné brejky. Používa sa takzvaný split-screen, keď live prenos beží v malom okienku a reklama hneď vedľa. Spokojný je aj objednávateľ reklamného času, aj divák, pretože nepríde o veľa.
Veď v dnešnej dobe videorekordérov ani nie je tak dôležité, kedy televízia prenos do vysielania pustí (obvzlášť pri zámorských športoch, ktoré by u nás boli napr. o tretej ráno), ale hlavne aby boli odvysielané a divák sa k nim môže vrátiť kedy sa mu to hodí z domáceho DVD.
Každopádne keď prenos v "domácom" jazyku k dispozícii z akýchkoľvek dôvodov nie je a nechceme sa uspokojiť s tým, že sme ho proste prešvihli, je viacero ciest ako sa k nemu dostať z iných zdrojov - napríklad P2P sietí. Mimochodom, takto sa je možné dostať aj k prenosom z F1, takže tu zakrátko určite dám dokopy podrobný návod ako na to. Príspevkov s názvami "Kde zoženiem záznam z F1 na nete?" a podobne je po diskusiách nepreberné množstvo.
Ja som sa týmto spôsobom dostal nie len k posledným pretekom z Kanady, ale aj k tým z Iowy. Nezanedbateľnou výhodou je aj to, že v Amerike na ESPN, či ABC je rozšírené už aj HD rozlíšenie, takže video z internetu môže byť vo vyššom rozlíšení ako na Galaxii Sport (aj bez toho šumu, ktorý mi do káblu púšťa UPC, nevedno prečo), NASCAR dokonca vo FullHD. Ona aj kvalita komentáru, pokiaľ vám vyhovuje anglický jazyk, je niekde úplne inde. Povšimnite si, že komentátori stoja, aby lepšie videli na trať... (Ne)Chcel by som počuť duo Ďutka-Studenič niečo rozprávať postojačky. Ale možno ich podceňujem a prekrvenie by mierne pomohlo.
Každopádne vec na ktorú sa si na týchto prenosoch v zámorí všimol a chcem sa na ne zamerať, sú reklamné brejky. Používa sa takzvaný split-screen, keď live prenos beží v malom okienku a reklama hneď vedľa. Spokojný je aj objednávateľ reklamného času, aj divák, pretože nepríde o veľa.
Tú reklamu na kukuricu neriešte, imho Iowa farmársky kraj, s farmármi hrdými na to čo robia :) Naviac tá kukurica bol hlavný sponzor pretekov
Ako bonus je v pohľade aj strop priebežného poradia a stav odjazdených / zostávajúcich kôl. Divák takto neprišiel ani o vyhlásenie safety car fázy. Podobný systém pri vysielaní reklamy používala (možno ešte používa, ale to neviem posúdiť) aj nemecká RTL pri pretekoch Formuly 1. Určitý čas sa o to snažila aj česká TV Nova (ktorej mimochodom Galaxie Sport patrí), ale bolo jej to zatrhnuté. Nie českou radou pre vysielanie, ale samotným predajcom práv na F1 FOA. Teda tou istou skupinou ľudí, ktorá to dovolila RTL. Ak by vás zaujímalo, prečo RTL môže, vedzte, že RTL má práva aj na voľné tréningy a potobne, taktiež väčšie pokrytie a tak za práva platí niekoľko násobne viac ako TV Nova. Tam niekde bude dôvod. Na STV nás to v súvislosti s F1 trápiť nemusí, tá ma prerušovanie reklamou zakázané našimi zákonmi. Takýto spôsob prerušovania reklamou by však mohol byť užitočný pri iných športových prenosoch na našich komerčných TV, pokiaľ by teda nejaký šport vysielali, že...
Split - screen slovenský trh pozná. Bol však v minulosti využívaný iba na využitie času pri záverečných titulkoch a riadil sa určitými pravidlami. TV napríklad mohli použiť split screen iba spolu s upútavkami na svoje programy, nie na reklamu zaplatených produktov. Nejaká seriózna úprava smerom od Rady pre vysielanie nie je, zatiaľ to teda nevyzerá na využívanie ani pri športových prenosoch. Škoda?
Zákaz split-screenu na Slovensku? (2005)
Markíza zaplatí 100-tisíc korún za split-screen
Split - screen slovenský trh pozná. Bol však v minulosti využívaný iba na využitie času pri záverečných titulkoch a riadil sa určitými pravidlami. TV napríklad mohli použiť split screen iba spolu s upútavkami na svoje programy, nie na reklamu zaplatených produktov. Nejaká seriózna úprava smerom od Rady pre vysielanie nie je, zatiaľ to teda nevyzerá na využívanie ani pri športových prenosoch. Škoda?
Zákaz split-screenu na Slovensku? (2005)
Markíza zaplatí 100-tisíc korún za split-screen
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára