Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

11. 9. 2008

VC Belgicka - nezmyselná penalizácia Hamiltona

Môj pohľaď na vec je jasný, rozoberá sa to na všetkých motoristických weboch, vzásade sú všetci fanúšikovia na FIA nahnevaní a pociťujú krivdu.

Súhlasím teda zo všetkými ktorí kydajú na FIA. Ako som ich pochválil za nedávne nepenalizovanie Alonsa, keď bol vytlačený za čiaru pri výjazde z boxov, vravel som že ukázali rozum a cit pre okolnosti.... Teraz presný opak!

Naviac v situácii, keď by ten cit mal byť, keď ide o súboj o prvé miesto až do samotného finišu a oni by mali ďakovať nebesiam za to, že sa poriadne závodilo až dokonca, čo priláka množstvo fanúšikov pre ďalšie veľké ceny a veľké percento ľudí, čo sa na to pozerali doma či priamo na trati si určite nenechá ujsť ani ďalšie ročníky na Spa či dokonca ďalšie preteky sezóny. Stewardi pretekov to takto "zhovadia", či aby som citoval komentár T. Richtera:

"Brutálním způsobem tak do žumpy spláchla úžasný dojem, kteří si miliony lidí ze závěru Velké ceny Belgie 2008 odnesly"

Toto to totiž presne vystihuje. Ani vo sne by ma nenapadlo, že s tým víťazstvom po prejazde cieľovou páskov budú niečo robiť, poznámku o prešetrení po závode v TV prenose som bral ako banalitu.



Potom ako som sa dozvedel zo správ čo hlavy stewardov vymysleli, som mal jasno - musí ísť o zámer FIA za každú cenu zdramatizovať šampionát tým, že bude medzi lídrom a druhým v celkovom poradí menší rozostup. Už to tak raz bolo, myslím vymyslený trest pre Alonsa v súboji o titul so Schumacherom (pamätám záber na notebook Renaultu s tapetou Ferrari International Assistance), bola to Monza a smiešne "akožeblokovanie" Massu v kvalifikácii na Monzu...

Teraz mi to však nejde do hlavy, veď síce znížili bodový náskok Hamiltona, ale všetci (t.j. zo všetkých táborov) fanúšikovia sú naštvaní a skôr tak záver šampionátu odignorujú. Buď sa teda vo FIA prepočítali, alebo je za tým niečo iné (nikdy som to narozdiel od niektorých netvrdil, že nadržujú konkrétnym tímom, iba celkovo dramatičnosti šampionátu za každú cenu).

Martin Whitmarsh prozradil, že při konzultaci s ředitelstvím závodu ještě před dojetím do cíle dostal tým dvakrát potvrzení, že by to mělo být v pořádku. "Kdyby řekli že ne, nechali bychom Kimiho předjet ještě jednou," řekl Whitmarsh. (zdroj: formule.cz)
Už tento fakt im berie akékoľvek právo na to Hamiltona penalizovať. Treba k tomu niečo ďalej dodávať?

Petícia

Inak ešte k Raikkonenovi. Je mi ho trocha ľúto, bojoval statočne, aj napriek tomu, že nedokončil by som ho pochválil, bolo to na konci v súboji o víťazstvo. Pekne sa tam vracal pri súboji s Rosbergom. Ani to že nedokončil by nevadilo. Na vode sa to stáva aj najlepším. Len má smolu, že to bolo po sérii nie príliš podarených VC a zrejme ho to definitívne stálo šance na titul. Zrejme ho zase médiá a fans zavalia kritikou....


Žiadne komentáre: