Tip:

Pridajte si stránku medzi obľúbené (CTRL+D), RSS Twitter

Späť na hlavnú stránku

15. 9. 2008

VC Talianska - review

Toro Rosso: Vettel (1.), Bourdais (18.),

Fantastický výsledok. Najprv víťazstvo v kvalifikácii, ktoré sa dalo pripísať dávke šťastia po tom ako favoriti typu Hamilton, Raikkonen a Kubica zle načasovali svoje výjazdy na merané kolá a vďaka hustejšiemu lejaku zostali vysieť v druhej časti kvalifikácie. Potom Vettel od štartu do cieľa nenechal nikoho na pochybách že si zaslúžil vyhrať aj celé preteky. Za celých 53 kôl naňho zatlačil iba Lewis Hamilton, aj to iba na chvíľku, kým musel pre palivo. Je iba otázkou, či mu ohlásený postup do A tímu Red Bullu na budúci rok pomôže. Toro Rosso je totiž na svojom červenom býkovi pevne v sedle a stúpa čoraz lepšie (pole/víťazstvo Vettela v Taliansku, víťazstvo v Q2 v Belgicku pre Bourdaisa dokonca na suchej trati), kým áčkový tím s motormi Renault skôr pripomína prispatého osla. Veď sa už aj bodovo prepadol za Toro Rosso.
Bourdais mohol taktiež nadviazať na Vettelov úspech, tiež sa fantasticky kvalifikoval a sám vravel o šanci na pódium, no zlyhala mu technika. Nedokázal sa pohnúť do zavádzacieho kola a kým mechanici auto dali do pohybu, stratil celé jedno kolo.
McLaren: Kovalainen (2.), Hamilton (7.),
Napriek druhému miestu bude Fín sklamaný. Veď by sa patrilo, aby s McLarenom dokázal Toro Rosso poraziť. Podľa vlastných slov mal problémy so zahriatím bŕzd na optimálnu teplotu. To Hamilton mal ako jediný z celého štartového poľa na to, aby Vettela porazil. Naviac po štarte z 15. miesta. Jeho tím pôvodne stavil na taktiku jednej zastávky, vďaka čomu sa dokázal dostať za Vettela na menej ako 1 sekundu. No potom prišla chyba, keď namiesto intermediálnych pneumatík obuli pneu do extrémneho dažďa. Tie sa na osychajúcej trati prehrievali natoľko, že Lewis musel do boxov opäť, tentokrát pre vhodné obutie. To ho zrazilo dolu. Na konci ešte mohol byť rád, že na Massu v celkovom hodnotení stratil iba jeden bod. V niektorých momentoch na to tlačil až príliš, svedčí o tom vytlačenie Glocka až na trávu a zbytočný kontakt z Webberom. Čo to ten chlapec včera stváral?BMW: Kubica (3.), Heidfeld (5.)
Pomaličky potichúčky sa obaja jazdci BMW dostali zo strašidelne vysokých štartových pozicií na veľmi pekné umiestnenie. Aj keď Nick na štarte stratil pozíciu na úkor Roberta, v závere za sebou udržal Massu a Hamiltona. BMW opäť slušný výsledok. Počas víkendu sa objavila správa o prestupe Fernanda Alonsa do BMW, zatiaľ sa čaká na potvrdenie zo strany Španiela. Ten má ponuku aj od Hondy, no tá je na tom výkonnostne veľmi biedne.

Renault: Fernando Alonso (4.), Nelson Piquet Jr. (10.),
Renault môže byť spokojný, aj keď bodoval iba Alonso. Ten sa však aj s relatívne slabým autom pravidelne dokáže predrať až na body a to veľmi vysoko. Stále potvrdzuje, že je jedným z najlepších pilotov v poli a buduje si tak šancu na postup do lepšieho tímu na budúci rok.

Ferrari: Felipe Massa (6.), Kimi Raikkonen (9.)
Aj napriek biednemu výkonu vlastne celkom uspokojivý víkend. Massa a voda je vždy kombinácia z neistým výsledkom. Dnes sa taktiež nikam výrazne neposunul, no môže ho tešiť fakt, že na Hamiltona nabral aspoň jeden bod, čo je dôležité v boji o titul. To Raikkonen je kapitola sama o sebe. Chybami v posledných pretekoch sa zrejme definitívne pripravil o titul. Paradoxne bolo potvrdené predĺženie zmluvy s ním. Aj Raikkonen aj Massa teda majú s Ferrari zmluvy aj na nasledujúci rok a pravdepodobne sa jazdecké zloženie nezmení, aj keď osobne si myslím, že v tím by mohol kľudne vymeniť oboch. Massa je síce rýchly, ale dokáže chybovať tak ako v úvode sezóny z 1. miesta, Raikkonenov "free" prístup k práci síce minulý rok získal titul, ale teraz sa mu sype na hlavu.

Red Bull: Mark Weber (8.), David Coulthard (16.)
Red Bull je narozdiel od sesterského tímu v útlme. Mark Webber aspoň ako tak dokáže zbierať malinké body. Coulthard mal dnes ďalší kontakt, no tentokrát to nebola jeho chyba, ale Nakajimu.Toyota: Timo Glock (11.), Jarno Truli (13.),
Toyota dnes pokazila stratégiu, podobne ako Hamilton. Do toho sa Timo Glock poriadne oprel za vytlačenie z trate:
"Niekedy si myslí, že je na trati jediný. Nabudúce, keď ho uvidím, zachovám sa rovnako. Na trati nebude mať voľný ani jeden centimeter."

Williams: Nakajima (12.), Rosberg (14.),
Nakajima sa rozhodol štartovať z boxov, vyhol sa tak problémom pri štarte a mechanici mohli spraviť nejaké zmeny na aute naviac. Na body to však nestačilo, no kto vie ako by dopadol nebyť kontaktu z DC. Rosberg nezvolil dobre pneumatiky, prišiel tak o sľubnú pozíciu na štarte.

Honda: Button (15.), Barrichello (17.),
Honda opäť sklamala, Button podobne ako Nakajima štartoval z boxov za účelom širších možností v nastavení auta a výberu pneumatík. Podobne ako on však z toho nič nevyťažil. Barrichello dokonca v beznádejnej situácii riskoval a v závere použil mäkké pneumatiky.

Force India: Sutil (19.), Fisichella (-),
Sutil spravil to isté. Ani na jednej zmesi však ostatným na trati nestačil. Jeho tímový kolega bol jediným ktorý preteky nedokončil. Prišiel o predné krídlo ktoré sa zakliesnilo pod auto a znemožnilo mu zatočiť pred Parabolicou. Predtým sa však ukázal v dobrom svetle, keď odolával útokom Hamiltona a Raikkonena, keď sa v sobotu dokázal kvalifikovať pred nich.

2 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Ano, asi tak to je

Anonymný povedal(a)...

dobar pocetak