Brawn GP: Jenson Button (1.), Rubens Barrichello (-),
Na výkon Brawnu v Turecku sa dá pozrieť z dvoch uhlov. Button bol opäť bezchybný. Po štarte na špinavej časti trate si dokázal udržať pozíciu, ba čo viac, už v prvom kole využil Vettelovu chybu a ujal sa vedenia. To už prakticky až do cieľa nepustil. Jediný náročnejší moment mu priniesla odlišná stratégia Red Bullu, keď ho v určitej fáze Vettel s ľahším autom pred svojím plánovaným pit-stopom dostihol. Button však nepripustil žiadny tesnejší súboj a tak pochoval tak nádeje mladého Nemca na prvé víťazstvo na suchej trati.
To Rubens Barrichello zrejme bude chcieť na včerajšok čo najrýchlejšie zabudnúť. Na štarte mal problémy so spojkou a prevodovkou, čo zapríčinilo prepad do stredu poľa. Veterán F1 (najviac štartov na konte zo všetkých) všakprebíjanie sa dopredu absolútne nezvládol. Pri stíhaní nevyužil najlepšie auto Brawnu a do súbojov išiel zbytočne zbrklo. Najprv sa ponoril pod Heikkiho Kovalainena v momente keď bol príliš ďaleko...
To Rubens Barrichello zrejme bude chcieť na včerajšok čo najrýchlejšie zabudnúť. Na štarte mal problémy so spojkou a prevodovkou, čo zapríčinilo prepad do stredu poľa. Veterán F1 (najviac štartov na konte zo všetkých) všakprebíjanie sa dopredu absolútne nezvládol. Pri stíhaní nevyužil najlepšie auto Brawnu a do súbojov išiel zbytočne zbrklo. Najprv sa ponoril pod Heikkiho Kovalainena v momente keď bol príliš ďaleko...
... a po ľahkom kontakte sa dostal do hodín. Po návrate sa prebil cez Piqueta a Hamiltona no po priblížení sa k Adrianovi Sutilovi...
.. prišiel o predné krídlo a musel na neplánovanú výmenu do boxov. Tým pádom spadol definitívne na koniec poľa a aby toho nebolo málo, v závere vyvrcholili problémy s prevodovkou a Rubens zastavil v boxoch na trvalo.. Možno si len domýšľať, či by v prípade lepšieho miesta na trati pokračoval. Barrichello to bude mať v tejto sezóne veľmi ťažké. Má rovnaké auto ako Button, no napriek tomu mu nestačí. Naviac Button nechybuje, čo sa o Barrichellovi v Turecku povedať nedalo. A situácia, ak Barrichello čoskoro nevyhrá, bude len horšia a horšia. Dostáva sa pod tlak, znova naňho padá tieň jasnej tímovej dvojky ako za čias, keď robil kolegu Schumacherovi vo Ferrari. A náznaky drobného preferovania Buttona zo strany Rossa Brawna tu už sú, minimálne 2x v tomto roku išli s Buttonom odlišnú stratégiu a vždy bola u Buttona úspešnejšia...
(po kliknutí na obrázky budete presmerovaný na web DarcyF1, kde je možno stiahnuť si krátke video z predmetnej situácie v skutočne pôsobivej kvalite - doporučujem)
Red Bull Racing: Mark Webber (2.), Sebastian Vettel (3),
Pekné preteky. Lepšie však od Marka Webbera. Vettel sa totiž síce lepšie kvalifikoval, ale možno hlavne zásluhou ľahšieho auta. Nevyhol sa však chybe na studených pneumatikách, čo ho hneď v prvom kole stálo vedenie. A daň za skvelú kvalifikáciu si Turecký okruh vybral pred jeho druhou zastávkou z troch plánovaných. Vettel bol síce najrýchlejší na trati, dokázalo vygumovať osem sekundový náskok Buttona, no nedokázal sa dostať pred neho a vybudovať si pred pit-stopom dostatočný náskok. Tým nielenže stratil šancu vyhrať, ale stratil aj druhú priečku na úkor veľmi konzistentne jazdiaceho Webbera, s konzervatívnejšou taktikou (dve zastávky). Toto je do istej miery obraz celej doterajšej sezóny. Vettelovi je bezpochyby oprávnene vykresľovaná žiarivá budúcnosť po stopách Michaela Schumachera, no na môj vkus zatiaľ nie príliš oprávnene. Vettel jazdí skvele a rýchlo, ponúka skvelý feedback tímu. No zatiaľ musím pripomínať, že robí oveľa viac chýb ako Webber (ten vždy dokončil preteky). Nemec havaroval v Austrálii aj Monaku a chyboval hneď v prvom Tureckom kole. Má síce o 1,5 bodu viac ako Austálčan, no vo Vettelovom prípade za víťazstvami v kvalifikácii takmer vždy stálo menej paliva a najskoršia zastávka (hneď po Alonsovi). Red Bull vo Webberovom prípade nič podobné neskúsil ešte ani raz, možno by to vyšlo taktiež.
Toyota: Jarno Trulli (4.), Timo Glock (8),
Aj tu treba chváliť, jazdci zo siedmych podujatí nebodovali iba dvakrát. Obaja boli spokojný aj tentoraz. Trulli skončil tesne pod pódiom a Glock vybojoval po nelichotivej kvalifikácii bod taktiež. Obaja vyjadrili po pretekoch potešenie z formy Toyoty. Zdá sa, že tím si stále drží bezpečnú tretiu priečku za Brawnom a Red Bullom.
Williams: Nico Rosberg (5.), Kazuki Nakajima (12),
Rosberg dokáže pravidelne vyhrávať piatkové voľné tréningy, doteraz ich vyhral rovných desať (!) a aj pravidelne zbierať body, aj keď zväčša tie posledné. O to väčším potešením bol výkon Kazuki Nakajimu. Mladík ešte síce nemá žiadne a to ani po včerajších pretekoch, no jeho výkon bol výborný. Úspešne bojoval s Raikkonenom aj Alonsom. Sám tieto preteky vyhlásil za svoje najlepšie v kariére a bez obáv možno súhlasiť. O skvelý výsledok ho pripravila len chyba mechanikov pri druhej zastávke v boxoch.
Ferrari: Felipe Massa (6.), Kimi Raikkonen (9),
Massovi sa v Turecku doteraz vždy darilo. Na okruh prichádzal ako 3-násobný víťaz z minulosti, Raikkonen tu naviac vyhral v roku 2005. A obzvlášť po výsledkovom prebudení Ferrari v Monaku bolo možno brať sebavedomé vyhlásenia ako oprávnené. Výsledok je však opačný. Po dvoch týždňoch prišlo vytriezvenie. Ferrari ešte nie je späť. Šieste miesto, po vyhnutí sa všetkým problémom je maximum, na čo môžu červení v aktuálnej forme pomýšlať. S Raikkonenom to bolo o niečo horšie, ten sa na bodované priečky nezmestil. Stále je to však lepšie. ako katastrofa v McLarene.
BMW: Robert Kubica (7.), Nick Heidfeld (11),
Paradoxne siedme miesto vyvoláva na tvári Kubicu spokojný úsmev. Poliakovi sa totiž ešte v tejto sezóne bodovať nepodarilo. To je situácia na ktorú nebolo BMW zvyknuté. A sám Kubica ju určite ťažko znáša, čo je znateľné pri sledovaní hlavne piatkových tréningov. Kubica podáva tímu značne otrávné dojmy z auta, s ktorými môžu inžinieri len ťažko pracovať. To Heidfeld už body dokázal získať viac krát a situácia z minulého roka keď bol v tieni kolegu sa obrátila. Tentokrát to vsak ani v jeho podaní nič svetoborné nebolo, vďaka technickým problémom. Bude zaujímavé sledovať kroky vedenia BMW. Pre veľké (obzvlášť nemecké) automobilky je F1 prestížna záležitosť a prehry v nej nie sú dobrá marketingová vyzitka.
Renault: Fernando Alonso (10.), Nelson Piquet Jr. (16),
Aj Renault je sklamaním. Flustrujúci priebeh doterajšej sezóny pokračuje a vlastne ani jeden špičkový tím z minulých rokov sa navzdory predpokladom zatiaľ nedokázal vrátiť. Okolo Alonsa sa naviac množia špekulácie o jeho prestupe do Ferrari. Rozhodne to nie je nereálne, všetko sa však zamotalo, respektíve spomalilo nezrovnalosťami okolo prihlášiek do novej sezóny. O tom však niekedy v ďalších článkoch na blogu. Alonso je naďalej ťahúňom Renaultu, no na body to stále nie je. To Piquet je v odlišnej pozícii. Jasne v nemilosti tímového šéfa. Aj v súvislosti s ním sa čoraz častejšie dostáva do popredia personálna otázka. Znova sa spomínajú ultimáta na zlepšenie výkonnosti. Po Nelsinhovi ale v prípade odchodu z Renaultu, na rozdiel od Alonsa, ostatné tímy zrejme ruku nenačiahnu, skôr nastavia špičku topánky smerov von z F1. Nič mu nepomôže ani Turecký výsledok. Pravda, všetko sa odvíjalo už od kvalifikácie kde skončil v hodinách vinou techniky. Ale na to sa obyčajne v prípade nepresvedčivých výsledkov ohľad neberie. Na jeho obranu treba povedať, že so súčasným Renaultom je bodovať veľmi ťažké ale aj tak aspoň predviedol pár pekných momentov, napríklad pri krásnom súboji s úradujúcim majstrom sveta Hamiltonom.
McLaren Mercedes: Lewis Hamilton (13.), HHeikki Kovalainen (14),
Nezostáva nič iné, len pokračovať v snahe. Monako prinieslo záblesk nádeje, aspoň v kvalifikácii, no tá je zatiaľ znova preč. Hamilton sa vyjadril, že sa posnaží odchádzať spred domácich fanúšikov s úsmevom, t.j. lepším výsledkom. Jeho aj Heikkiho McLaren nemohli už pred víkendom počítať s lepšími výsledkami, čo sa nakoniec aj potvrdilo. McLaren má totiž najväčšie problémy s aerodynamickým balíkom a ten je v Turecku veľmi potrebný, obvzlášť v legendárnej zatáčke č.8. Pred domácou VC je načase zobudiť sa, v pohári konštruktérov sa na nich tlačí už aj Williams. Mercedes tak môže tešiť aspoň to, že ich motory tikajú aj pod zatiaľ famóznymi Brawnami.
Toro Rosso: Sebastien Buemi (15.), Sebastien Bourdais (18),
Tu ťažko niečo hodnotit, rovnako ako v prípade Force India. Obaja jazdci boli relatíne spokojný, pretože s vyhli problémom. U Bourdaisa sa skúšal tím posunúť počas prípadnej SC fázy vďaka ťažkému auto, no tá neprišla. Od Bourdaisa sa ako od niekoľkonásobného šampióna z ChampCar čakalo veľa, no ak nie je k dispozícii dobré auto, možno zrovnávať len podľa tímového kolegu. Skutočne nezávideniahodný osud. Toro Rosso chystá nový balíček pre ďalšie preteky, ťažiť by mohli aj z podpory Red Bullu, Áčkovému tímu sa totiž darí veľmi dobre.
Force India : Adrianb Sutil (17.), Giancarlo Fisichella (-),
Sutil sa trochu prepadol po štarte. Najväčšie vzrušenie priniesla kolízia s Barrichellom, no ako som už spomínal vyššie, bol v nej nevinne. Nespôsobila mu žiadne väčšie problémy s autom, narozdiel od Rubensa. Fisichella nedokončil po problémoch s brzdami. Zdá sa, že v Turecku dostávali zabrať, problémy mal totiž aj Rubens a Nelson ešte v kvalifikácii.
Ak chcete, komentujete článok klikom na komentáre
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára